maandag

Gekke mama



Als mama doe je rare dingen om je kind blij te maken.

Zo naaide ik gisteren kop en neus weer vast aan een verfomfaaide knuffeldoekmuis, omdat E dit tweedehandse, afgeragde ding veel fijner vindt, dan het zijdezachte, nieuwe exemplaar. Ik dans op zoete babymuziek, omdat dat E aan het lachen maakt. Ik maak scheetgeluiden in haar nek, omdat ze dan gaat gillen van plezier. Ik laat zien hoe je uit een tuitbeker drinkt. Ze denkt namelijk dat ze daarin moet blazen, waardoor ze zichzelf telkens een diksapdouche bezorgt door het ontluchtingsgat.

Als klap op de vuurpijl tijgerde ik vandaag door de woonkamer langs een geamuseerd kijkende E. Ik had namelijk gelezen dat het kan helpen om het voor te doen, want het lukt haar na vele verwoede pogingen almaar niet om vooruit te komen.
Ze snapt het nog steeds niet, maar moet wel erg om me lachen. Ik kijk na zes maanden nergens meer van op, voorbijgangers wel trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten