maandag

Ria Blom



E sliep al vlug prima nachten, maakte de papa en de mama zo trots als een pauw. De dagen waren soms moeilijker, E was onvoorspelbaar, reageerde prikkelbaar en kon van standje ‘blij’ in het tijdsbestek van luttele seconden overgaan in standje ‘doodongelukkig’. Mama voedde op verzoek en zat meer met de tieten uit dan in het shirt.

De rigide verpleegkundige van het consultatiebureau constateerde aan de telefoon binnen twee minuten en zonder ook maar iets te vragen dat E een oververmoeid en overprikkeld kind was en dat ik ‘rust in de tent’ moest creĆ«ren. Ze wees op de methode van Ria Blom, die het opvoeden van een baby aanpakt als een militaire operatie met de baby als enige rekruut. Ik voelde me niet geholpen en ging zoeken op het internet. De herkenbare cyclus van slapen-voeden-spelen sprak me aan. Je raadt het al… deze artikelen verwezen telkens naar Ria Blom. 

E wordt dus militair aangepakt, maar dan wel de softe en flexibele versie. Al weet ik zeker dat Ria Blom over soft en flexibel misprijzend zou fronsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten